donderdag 10 oktober 2013

UITDAGING / CHALLENGE

Blindschetsen Op de Minuut / A blind sketch a minute








Omdat ik vind dat er best wat meer getekend mag worden, heb ik besloten jullie uit te dagen met iedere woensdag een ander onderwerp. En neen, we gaan niet zomaar tekenen, we gaan "een blindschets op de minuut" maken. Iedereen mag meedoen, zelfs al vind je dat je niet kàn tekenen. We doen het tenslotte vooral voor de lol en ga er maar gerust vanuit "oefening baart kunst".

Ons materiaal is ofwel 1 bic of 1 pen of 1 potlood of 1 stift, naar gelang wat je zelf verkiest èn een kookwekker. Gommen is NIET toegestaan.

In functie van de opgave, kies je het onderwerp dat je wil schetsen (mag eventueel ook een afbeelding zijn) en plaatst het goed zichtbaar voor je. Zet vervolgens de kookwekker op 3 minuten (minder mag altijd, maar meer niet. Eén minuut wordt ons streefdoel) en tracht al tekenend de lijnen van je onderwerp te volgen , je kijkt enkel naar je tekening om je pen of potlood te (her)positioneren.
(Tip: Til je tekenmateriaal zo weinig mogelijk van het blad zodat je lijn gewoon door vloeit)
Ik beloof het, je zal vaak versteld staan van het resultaat. 

Post vervolgens je "B.O.M." op jouw blog en een link erheen in de reactieruimte onder betreffende uitdaging.
Alvast ook bedankt om in jouw bijdrage telkens te linken naar die uitdaging.
De reactieruimte blijft geopend tot de volgende opdracht verschijnt.
Meerdere bijdragen per deelnemer zijn toegelaten, graag zelfs.

En dan nu maar meteen aan de slag!
Veel schetsplezier met


Terug naar de laatste uitdaging◄ 



Opdracht 1:
"Er zit muziek in"




This is a sketching-challenge.
Every Wednesday I'll post a new subject in order to inspire you to start sketching. Everybody 's welcome to join, even if you think you can't draw, because we do it for fun in the first place!
We work with one pencil or one pen,  an egg timer and don't use erasers.

Put the object you want to draw clearly visible, and the egg timer on maximum three minutes before starting (we ame for one minute). Only look at your sketch to (re)position your pencil or pen and try to lift it as less as possible from the paper, (this is a tip for drawing with smooth lines).  Always follow the lines of your subject with your eyes while sketching.

When finished, post the sketch on your blog and a link to it in a reaction underneath the assignement.
Thanks for linking also to this challenge on your page. 
More than one entry a week is allowed. 

Let's start at once!
I wish you lots of fun with 



Return to the latest Challenge





Assignement 1:
"I can hear music"





Dit is alvast mijn bijdrage voor deze week/ this is my contribution for this week :


De cellist






Doe jij ook mee? Like to join?










6 opmerkingen :

  1. Leuk Dauw!
    Ik denk erover
    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou fantastisch zijn Svara als je meedoet! Ik ben zo benieuwd naar die eerste bijdrage ...
      Warme groet terug

      Verwijderen
  2. Prachtige en boeiende uitdaging, Dauw. En heel mooi geschetst. Veel succes en plezier allemaal :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf! Ik ga ook eens kijken wat ik kan schetsen... Maar ik zie nu al dat ik jou nooooooit verbeteren kan! Allemachies, wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat fijn, Wondelgijn! Ik kan haast niet wachten om het resultaat te bewonderen.
      En verbeteren, dat hoeft toch helemaal niet?!?
      Ieder vogeltje zingt immers zoals ie gebekt is. Hoe verscheidener en persoonlijker, hoe leuker volgens mij.

      Verwijderen